Färdighoppat!

God kväll på er!
Tänkte uppdatera er lite snabbt om ridpassen på Lupol och Cappe medans jag väntar på lite kvällsmat!


Hade 2 bommar på ena långsidan med 15m emellan och växlade antalet galoppsprång.. Och på andra sidan hade jag en liten båge med bommar kan man säga, för att träna på Lupols galoppombyten!

Hästarna skötte sig superfint! Känns som en veckas vila gjorde Lupol gott, han känns superfin just nu! Mycket mera balanserad galopp, vilket han tycker är lite jobbigare, men han stärks för varje ridpass så det är kul!!


Cappe kändes okej, dock väldigt stark.. Avslutade med att sätta upp ett räcke i slutet på långsidan med två bommar, så red på 4 galoppsprång fram till räcke med bom bakom, just för att få honom till att hoppa rundare språng...
Vi har äntligen kommit ifrån "jag-kastar-mig-över-det-livsfarliga-hindret-som-äter-upp-mig"-stadiet, så måste nu vi få honom till att hoppa mera rundare språng då han fortfarande använder sig av "slänga-sig-över-hindret"-tekniken ;) aa, lite svårt att förklara men det är lite att jobba på i alla fall! haha.


Nu väntar käk, sen ska jag ut och måla lite grann!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON