Klippning

Fick en fråga om hur jag brukar klippa mina hästar... och hur man bäst klipper hästens huvud utan att klippa med känselhåren...
 
 
 
För det första brukar jag klippa hela mina hästar, alltså hela kroppen. Dock har jag ingen liten maskin just nu så vågar mig inte på att klippa huvudet vid ögonen och det med den stora... Så då får det bli så långt fram man vågar utan att det ser helt för gräsligt ut!
 
Hade jag dock haft en liten klippmaskin hade jag klippt hela huvudet med, blir så mycket snyggare då!
Runt ögonen brukar jag klippa bort de där långa stråna som hänger, blir ganska fult om hästen ser ut att ha "glasögon" på sig om man lämnar ca 1,5cm runt ögonen...
 
Sen känselhåren på mulen låter jag vara, i och med att jag inte klipper mulen.. De brukar ju inte ha så värst mycket päls på mulen ändå, så det brukar inte se dumt ut alls om man struntar i den... 

Ett tips är att inte klippa på det kortaste på trimmern när man klipper i huvudet, ser inte så dumt ut då om man råkar missa lite runt ögonen och mulen eftersom deras päls är så kort där redan innan!
 
 
Hoppas du blev nöjd med ditt svar!
 
 
Det här kanske vore nåt man skulle satsa på annars tills nästa år? haha
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON