Utvärdering av clinic med Maria Gretzer.

Här kommer en kort utvärdering av clinicen jag var på igår!

Kvällen började med att se Maria själv rida i en timma, där hon förklarade hur hon tänker vid träning av häst och vad han tycker är viktigt.
Var väldigt intressant och inspirerande, då jag verkar tycka precis som Maria hur hästen ska vara att rida på.
Hon jobbade mycket med olika graders samling av hästen, hur viktigt det är att variera tempo och form men att hela tiden vara i balans och så vidare. Jättekul att se!

Därefter var det två grupper som skulle träna för Maria.
Första gruppen bestod av ponnyer och andra av stora hästar.
Har tycker jag dock att klubben som arrangerade clinicen misslyckades lite. Ekipagen som red (framför allt vissa av de bland de stora hästarna) verkade inte vara mogna för uppgiften, och Maria kunde inte nå sitt syfte ut till eleverna. Lite tråkigt, då man hade hoppats på bättre ekipage som faktiskt fick ut nåt av träningen...

Men som sagt, väldigt intressant och inspirerande under tiden Maria red och pratade :D

(Bild från när vi i FF spenderade en hel dag med Maria i Falsterbo. Här går vi banan till en av nationshoppningarna.)

Kommentarer
Angelica :)

Nej inte helt, det är lite svårt eftersom vi har bara en åker och rida på :(

2012-02-08 @ 15:45:17
URL: http://angelicagustavsson.blogg.se/
Sofie Brorsson

Åh vad fuskigt! Jag vill också gå på clinics :(

2012-02-08 @ 16:52:20
URL: http://countmeamongyoursaints.blogg.se/
Johanna

Känns inte som flyinge på bilden faktiskt ;))) pussssssss

2012-02-08 @ 23:11:04
URL: http://Johannabrogard.devote.se
Josephine

Ååå de hade ja me velat gå på ... :)

2012-02-10 @ 12:07:50
URL: http://josephinetjernlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON