Tävlingsresultat

Ja, ni läsare som känner mig vet att jag och Lupol inte har några direkta framgångar just nu. Och förra helgens rejäla bakslag tog väldigt hårt på mig...

Men i helgen bar det i alla fall av till Svarttorp med lite blandade känslor...

Igår red vi 110 och 120 som sagt, och efter en diskussion med tränaren Lars beslutade vi att åka dit idag igen för att rida samma klasser idag...


Och dagens starter kändes bättre. Men det stör mig fortfarande att Lupol är så otroligt känslig för underlag, det tar liksom så lång tid för honom att "glömma" saker och känna efter på nytt. Utan efter att han har halkat en gång, tror han att alla andra underlag är precis likadana även att får fäste.

Men men.. I första klassen idag fick vi ett stopp, precis ett sånt stopp vi har fått det senaste. Lupol dummar sig och "tittar" och drar iväg flera meter innan hindret.. Men vi kom runt banan i alla fall med 7 fel (3 tidsfel).

Därefter i 120 kändes han lite bättre, och jag red framförallt bättre! Vi var felfria fram tills mitten av omhoppningen, där får jag kaos i huvudet och slutar rida totalt... Så vi stannar ut oss på en kombination. Klok häst och en väldigt oklok ryttare.


Men jag är ändå nöjd över mig själv, att jag har klarat av denna jävla vecka rent ut sagt och att vi satte andra kvalet till 130 idag. Känns skönt att ha det avklarat, även om 130 debuten känns väldigt långt borta just nu...


Nu ska jag ha mental coaching för mig själv framöver, träna stenhårt och tvinga mig till att börja lita på mig själv igen. "Du kan faktiskt det här!!!", som Lasse skulle ha sagt.


Kommentarer
Emelie

tips! säg aldrig inte. Tro på dig själv! det går inte, ta bort inte! Du och Lupol är jätteduktiga och jag tror 130 debuten inte alls är så långt borta som du tror. Om du får mer självförtroende får han det också. Verkar som Lasse kommer kunna hjälpa er de kommande träningarna så det kommer säkert lösa sig!! Heja på så är jag säker på att nästa tävling kommer bli en dubbelnolla! :D

2012-06-17 @ 19:03:01
linnea

Du är stark henny, och detta gör dig inte mindre starkare direkt, kämpa på!:) Måste sen erkänna att ja alltid önskar ett sånt självförtroende du annars verkar bära på, ta åt dig de!! Kramis!!

2012-06-18 @ 18:56:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON