16 maj 2012

God kväll på er!

Har precis käkat kvällsmat! Blev en sen kväll då vi var och hämtade hem hästen, och därefter red jag Lupol nu ikväll!
För er som inte redan har räknat ut det, så är det Chicca som har flyttat hem ;) så nu kommer det kanske uppdateras lite mera om henne! Inte för att hon rids eller görs något speciellt med, men några bilder kanske hon fastnar på i alla fall! ;) haha.

Ikväll red jag Lupol över lite bommar! Om du frågar mig så red jag en utav de mest simplaste men viktigaste övningarna man kan rida på hemmaplan!
Här kan man träna på precis allt!

Lupol skötte sig riktigt bra! Gick på lite olika galoppsprång här och var, lyssnade fint på sidförande hjälper. Måste bara bli säkrare på bytena, men vi jobbar stenhårt på det så snart sitter de hoppas jag!! (han har haft så otroligt svårt för byten... Inte förräns förra året hade han någorlunda koll på sina långa ben i galoppen, så har helt enkelt inte tränat på byten förrän nu i år).


Aja, imorgon blir det en riktig riddag! Ska ner till ridskolan på förmiddagen och rida lite grann, därefter ska Lupol och Eron ridas här hemma! Där emellan ska jag börja måla på några plank till min hinderpark ;)


Men men, vi hörs imorgon! Nu ska jag krypa ner i sängen!

Kommentarer
Sanna

SV; ja nöjda var dem verkligen ;)

2012-05-16 @ 22:52:12
URL: http://ridtravartjejen.blogg.se/
Malou Kastman

sv: sant, ja det är helt rätt! ;D

2012-05-17 @ 09:29:00
URL: http://maloukastman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON