Svar

Blev inte så många frågor, fegisar!
Ni är ju faktiskt en del som tittar in här varje dag, så nåt borde ni ju undra!
Men men, svarar i alla fall på de frågor jag fick :D


Hur har du haft det i Holland? Var det som du tänkte dig?
Min tid i Holland var verkligen jättebra! Sista veckan var bäst, och roligast! Troligtvis för att man hade kommit in i allt då och lärt känna alla lite grann!
Om det var som jag tänkte mig är lite svårt att säga... Jag var väl ganska förberedd på vissa saker, medans vissa saker hade man inte alls tänkt på! Men jo, jag hade förväntat mig att det skulle vara mycket jobb och långa dagar, och det var det ;)


Kommer du åka utomlands och jobba mer eller är du nöjd efter att ha fått uppleva det?
Jag skulle jättegärna åka utomlands mer och jobba! Vill få mera av sådana erfarenheter! Är väldigt välkomma tillbaka till Erika, så om jag hamnar där eller någon annanstans får framtiden visa... Om jag ens kommer iväg, och när i så fall ;)


Planer till hösten?
Som det ser ut idag kommer jag inte läsa... Ska söka jobb och sedan ha hästarna utöver det! Min önskan är att stallet ska fyllas ut med lite fler hästar, men det vet man aldrig!
Hittar jag varken jobb eller häst så får jag väl helt enkelt ta och läsa någon kurs på skolan...


Mål med hästarna i år?
Målet med Lupol är att gå stadigt i 130. Vi ska försöka debutera det till sommaren, och sen försöka hålla oss där hela hösten! =)
Med Eron är tanken att han ska ridas från och med idag till slutet av Juni, med aktivering 4 dagar i veckan. Ska försöka hitta mera framåtbjudning, stöd på bettet och bli mera ridbar så att säga. Sen till hösten efter sommarvilan har jag tänkt att hoppa in honom. Och om allt går som det ska så får han sluta året med en bana/clear round på 40 cm =)
Med Cappellini hoppas jag att vi kan komma ut på någon lokal hopptävling med! Det är ju min systers dressyrhäst, men som vi gör så försöker vi ta ut varandras hästar på någon tävling ibland! Han är ju som sagt väldigt tittig och rädd om sig, men ska försöka vara med på lite clear round här och var, och om han sköter sig riktigt bra kanske vi kan komma ut och hoppa någon lokal också!


Hur mycket hoppar de sina hästar i Holland?
De hoppas faktiskt inte alls mycket.. Unghästarna hoppades ungefär 1 dag i veckan, resten inget under de veckorna jag var där. Men då var de iväg på stora tävlingar varannan helg istället, så därav att de inte hoppade så mycket hemma antaligen...


Rids hästarna 2 pass/dag, eller hur läggs det upp?
Alla hästar gjorde någonting 2 gånger om dagen. En gång på förmiddagen och en gång på eftermiddagen.. De 3 grand prix hästarna gjorde 3 saker om dagen!
De hästarna som skulle ridas gjorde det på förmiddagen, resten gick i hage. Därefter på eftermiddagen släppte man ut så många som möjligt av de som reds på förmiddagen i hagen, resten av de som reds och de som gått i hage fick gå i skrittmaskin. Ibland reds de också ut, longerades eller var ute på en lite kortare promenad...

Kommentarer
Felicia

Tack så mycket, vad kul att höra! Kram

2012-05-11 @ 10:51:57
URL: http://glasflisan.blogg.se/
Sofie

men heeeeeenny! Du måste ju svara på mina frågor ju :D

2012-05-11 @ 19:22:38
URL: http://countmeamongyoursaints.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON