Tävling 9 september 2012

I söndags stod det tävling på schemat, med 2 nya hästar. 
Cappe gjorde debut på hoppbanan, och den andra hästen Idde gjorde debut med mig i sadeln.
 
Cappe skötte sig sååå himla bra. Vi hade verkligen inga förväntningar på honom, och mitt mål var att komma över första hindret och bara försöka få en så positiv upplevelse av det hela som möjligt. Ni som har sett han här hemma vet ju att han är ganska så väldigt tittig av sig...
 
Men i första klassen, 95cm, fick vi ett stopp på andra hindret. Men det var bara att komma igen, samla ihop lite till och hålla om mera. Sen gick resten felfritt!
 
 
 
I andra klassen, 1m, var han också fin. Vi fick tyvärr en vägran på andra hindret. Jag fick verkligen inte med mig yttersidan, och när vi väl var vid hindret var vi ute vid infångaren så Cappe bara galopperade förbi hindret haha. Men vi kom en gång till och då hade jag bara Lasses röst i huvudet: "Gör honom raaak!!" Sen gick det galant! :D
 
 
Med Idde försökte jag bara få till 2 bra rundor där vi kände oss säkra båda två. Tycker jag lyckades med det, men tyvärr fick vi med oss 1 bom i både 1m och 110cm.
Men men, det är bara att jobba vidare. Fick en väldigt bra känsla i alla fall så det kändes som en bra första tävling tillsammans! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON