Kalmar 14 april

Tävlingen i helgen var väl inte klockren den heller, som de andra tävlingarna detta året.
 
Jag har svårt att komma till ridning, Lupol är väldigt spänd och tittig. Svårt att hitta en jämn rytm och blir mycket av och på.
 
 
I 115 travhoppade vi några av banans första hinder. Så fort jag tog förhållning så blev det trav... Suck! Lupol var sååå spänd men slappnar av efter banans gång, och till omhoppningen var han nästan helt ridbar!
Känns ju ändå bra att vi kan travhoppa 115 felfritt, men jag vill liksom debutera en klass uppåt snart och då känns det som om vi åtminstone borde lämna travhoppnings-stadiet!
 
 
Sedan i 120 kändes det ändå helt okej från start. 1-3 känns ganska så bra, lagom start liksom.
Sen blir det tyvärr det ett missförstånd när jag vänder upp till nummer 4. Lupol tittar lite på vattnet i hindret bredvid och jag tar en lite för hård förhållning = halt. haha, blev ganska snopen att det bara tog stopp då. Hade bara något galoppsprång kvar fram till hindret då så la en volt och kom sedan en gång till.
Nu har Lupol spänt till igen och då blir det för mycket på och av. Lyssnar lite för bra tillbaka och inget framåt. Tar förhållningen lite för bra fram till nummer 5 så kommer alldeles för stort där.
Kommer sedan igång bra i svängen igen till nummer 6. Nästan lite för bra, för får kämpa för att få plats med mina sju galoppsprång fram till kombinationen. Är för sent ute och blir för ryckig med mina hjälper vilket visar sig med nedslaget.
Därefter nöjd med resten. Bästa språnget på nummer 9, det enda riktiga bra typ! haha. Självkritisk kallas det...
 
 
 
 
Nej men nu är det bara att ta nya tag. Nästa tävling blir om 3,5 vecka och då i Bankeryd. Har massa tid på att träna utomhus tills dess på lite andra banor för att försöka få honom ännu mer avslappnad.

Kommentarer
Linnea

Men va sjutton, det där val väl inte så pjåkigt ändå!? Tycker de såg bra ut! Synd bara med stoppet och nedslaget.. känner igen det där plockandet, vi får träna ;)

Svar: Ja, träna träna träna... Det är det enda vi gör ;)
Henny Vinlöf

2013-04-18 @ 11:43:02
Hanne

tycker inte heller det va så himla hemskt haha! Visst är det bra att vara självkritisk, men man måste unna sig att se det bra också. Är precis likadan, kan hoppa en bana men haka upp mig på en sväng eller ett par galoppsprång och tycka att det mesta kändes dåligt på grund av det hehe...

2013-04-19 @ 10:54:34
URL: http://hannemattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON