Onsdag = helg

Jag har börjat med något nytt sedan en vecka tillbaka och tycker det fungerar riktigt bra, så tänkte dela med mig av det till er.
 
 
Jag tycker oftast att veckan är så himla lång, och helgen alldeles för kort.
Jag är dessutom expert på att småäta sötsaker, en väldigt dålig ovana som har blivit till ett beroende typ.
 
Har försökt få en ändring på detta, och har kommit fram till ett väldigt bra sätt!
 
Från och med nu och jag två helger på en vecka, jag har gjort onsdagseftermiddagen till helg helt enkelt!
 
 
På onsdagar får man göra ta det lite lugnt, unna sig något extra, gå på bio, dricka ett glas vin, träffa vänner, eller ha "lill-Lördag" om man så känner för det!
 
Detta innebär att man först har en kort vecka, mån-tis, sen är det helg igen! Sen är det bara tors-fre också och därefter är det "lång-helg"! 
Då kan man liksom bestämma sig för att mån, tis, tors och fre kör man stenhårt med typ träning eller andra uppgifter så som städa, fixa pappersarbete eller något. Och de dagarna det är helg så kan man njuta av att man kan ta det lite lugnare.
 
 
Tycker ni borde testa detta, funkar sjukt bra!! :D

Kommentarer
Elin A

Låter som en strålande idé!! Tror jag ska testa! Start.... IKVÄLL!!! :D

Svar: Ja tycker jag verkligen du gör rätt i!! Man behöver helt klart en dag ytterligare i veckan då man tillåter sig själv att vila och inte göra någonting! =)
Henny Vinlöf

2013-04-17 @ 21:57:43
Johanna Grant

Tack för erbjudandet ändå! :D
Det ska jag göra! :)

2013-04-17 @ 22:28:37
URL: http://johannagrant.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON