Paddock-debut för i år!

Nu ni, har även jag avklarat årets första pass i en ridbar paddock!
Eller, ridbar och ridbar, halva gick att rida på i alla fall...
 
Men gjorde inte mig så mycket, för planen var att longera Lirco och Chicca och Lupol reds igenom så det var inte hela världen att det bara gick att använda en del av paddocken (är ju ändå 60m lång!).
 
 
Alla skötte sig i alla fall väldigt bra. Chicca och Lirco skötte sig fint på linan... Märks att det var ett tag sen för ack var trötta de blev i bakbenen efter några varv med lös inspänning för att jobba på i rätt form. Men nyttigt var det!
Super nu ju när man kan använda paddocken så det blir lite sånt här arbete någon dag i veckan och inte bara vanlig ridning i ridhuset som resten av vintern...
 
Lupol gick med helt okej. Joggade bara ca 35 min men han kändes riktigt fin i slutet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON