Motivationshöjare!

Var iväg på tävling med Eron igår!
Hans första efter vilan under sommaren...
 
Åkte dit med inga förväntningar alls då han tidigare i våras har varit spänd och samtidigt pigg, så tävlingarna har blandats ibland med rodeo, ibland har varit rädd för andra hästar och saker runt omkring, och ibland har allting bara fungerat...
 
 
Men igår skötte han sig utomordentligt! Han har verkligen mått bra av lite vila i sommar. Han har vuxit en del och har ännu inte riktigt 100% kontroll över sin kropp, och han orkar framförallt inte bära sig hela tiden i galoppen ännu...
 
I alla fall... I första klassen 90 cm, hade vi ett nedslag och i andra klassen, 1m, var han felfri!! Så himla kul! 
Motivationen höjdes rejält och även självförtroendet fick sig en skjuts framåt! Det var verkligen vad jag behövde just nu!
Har levt på denna känslan sen igår och det jag är mest nöjd över är min prestation. Var faktiskt lite nervös precis innan då jag vet om att det enda som gäller i 1m-klasserna framöver är felfritt om han ska ha en chans att hinna kvala till championatet.. Var även några på framridningen som verkligen tryckte i mig att det är bara felfritt som gäller, så hade lite press på mig där ett tag! haha. Men höll mig cool hela vägen och lyckades få ihop en felfri ritt!! Härligt :D :D
 
 
 
 
Film kommer för er som vill se =)

Kommentarer
Elisabeth

JAAAAAAA! Film!!!

2013-08-19 @ 15:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON