Mental träning.

Jag älskar allt som har med det mentala att göra.
 
Att analysera, diskutera saker som kunde gått bättre/sämre, varför man gjorde si eller så, hur saker kan bli om man testar att göra på ett annat sätt?
 
 
Året jag var med i Future Factory var vi iväg på ett flertalet föreläsningar och seminarium om just mental träning.
Och det gjorde att min intresse för detta växte allt större.
 
 
- Hur bygger man upp ett fungerande team runt mig och min häst för bästa prestation?
- Vad kan man göra för att på ett enklare och bättre sätt nå större framgång?
- Vad påverkar mig negativt och positivt? 
- Hur lägger jag upp min planering, mentalt, för att det på bästa sätt ska passa mig?
 
 
Sånna här frågor bara älskar jag och det är så himla viktigt att vara väl förberedd inför sin uppgift, på ett sätt som passar en själv bäst.
Bara för att jag vill ha det på ett sätt, behöver inte min vän eller största konkurrent ha det likadant.
 
Det svåra är att hitta ett sätt som passar en själv bäst för att nå störst framgång.
Tänk du hur mycket motgångar som kommer på vägen innan man hittat dit...
 
 
 
Att hitta ett sätt hur jag vill lägga upp min årsplanering med tävlingar, hur vinterträningen ser ut med hästarna, underhållningen mellan tävlingar och träningar, hur just varje enskild häst ska förberedas, hur mycket man ska värma upp på tävlingar, hur mycket vila som ska läggas in under året, hur jag själv ska träna för att prestera bäst, vad vi kan lära oss av sådant vi redan gjort...
 
Ja listan över punkter kan göras lång...
Men jag tycker sånt här är så himla intressant och jag tror verkligen att det påverkar prestationen något enormt!
 
 
Johan Fyrberg, han som hjälpte oss med mental träning i Future Factory.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON