Häst hela dagen!

Idag har det endast varit häst på schemat.
Började med att en av våra hovslagare kom hit för att sko 4 hästar.
 
Var väl inte direkt någon av dom som var på humör, och värst av allt var Chicca...
 
Hon är verkligen en definition av sto, och ska ha kontroll över allting.
Så fort allt är på hennes villkor är det inga problem, men när det inte är det eller som idag när "vardags-rytmen" bröts så håller hela världen på att gå under haha.
 
Det började med att hon var sur redan när jag tog in henne. Fel tid på dygnet, matte!
När hon sedan insåg att hon nästan var själv i stallet (hennes älskade Eron var ute i hagen med annat sällskap stog inne men som inte dög för fina damen!) blev hon inte direkt gladare. Matte, vad håller du på med egentligen?!
Och när hon dessutom insåg att vi skulle slå på skor så ville hon inte vara med längre haha. Nu får det vara nog matte!!!
 
Efter en stund fick vi till slut på ett par framskor, men där bak fick hon på sig nu ikväll istället efter ett pass i ridhuset först... knäppa häst!!
 
 
Avslutade kvällen med ett pass i paddocken med Lupol. Blev inte så långt då jag höll på att frysa ihjäl, men han fick åtminstone röra på sig och vi tränade på lite galoppombyten vilket satt helt 100% idag! 
 
 
Gammal bild på Chicca, är nog dags för lite nya känns det som... Alicia har du tid någon dag? haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON