Märkes-skadad...

Jag har kommit fram till att efter tiden i Holland så har jag blivit sjukt påverkad av hur man visar det yttre, att allting ska se bra ut vid första intrycket!
 
 
Nere i Holland var det viktigt att det var välstädat i stallet, allting skulle hänga prydligt, det skulle vara bra utrustning med bra kvalité, personalen skulle ha snygga kläder på sig med välkända märken, och så vidare...
 
 
Jag trivdes verkligen i denna miljön! Att ha ca 10 vardagsträns där alla kommer från märket Equipe.
Att ha ett flertalet dyra sadlar att trimma i dagligen, för att sedan byta mot de ännu finare sadlarna man tog med på tävling!
För att inte tala om alla tusentals fina täcken och schabrak!
 
Utvöver det ställdes det även krav på att allting skulle vara snyggt och prydligt i stallet. Stallgången sopades 4 gånger om dagen och alla boxar dammades 2 gånger i veckan. 
I de 3 sadelkammarna kunde man knappt tro att det varit någon i. Golven skurades varje dag och allt läder var alltid nyputsat och proffsigt upphängt.
 
Vi personal skulle vara snyggt klädda, inga stora plumsiga tröjor utan helst en piké nerstoppad i ridbyxorna med ett snyggt skärp, nyputsade stövlar och en keps med uppsatt hår!
 
 
Har väl efter min visit där blivit lite skadad av det hela haha.
Här hemma städas nu sadelkammaren en gång i veckan, får panik av att se saker på bänkar och fläckar på golvet från smält snö... 
Tränsen, som jag helst vill byta ut mot några finare men tvingar mig till att slita på de jag har haha, putsas nästan varje dag.
Täckena måste ligga fint på hyllorna, annars får det göras om!
Kläderna jag har på mig och utrustningen till hästarna har bytts ut mot snyggare och med bättre kvalité!
 
 
Jag kan helt enkelt konstatera att jag har fått ett nytt "intresse" i mitt hästintresse, dock ett väldigt dyrt sådant!

Kommentarer
Johanna Brogård

alltid härligt med rena och fina grejer!

2013-02-22 @ 23:03:59
URL: http://johannabrogard.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON