Ponnyakuten

Satt och kollade på de två avsnitt som kommit ut från ponnyakuten igårkväll innan jag gick och la mig.
Och jag måste bara säga, vart är världen på väg?!
 
Man pratar mycket om i ridsporten att våra ponnyryttare blir sämre och sämre, så det är dom vi måste lägga mera och rätt träning på i och med att dom är ridsportens framtid. Våra nya världsstjärnor!
 
Och där håller jag helt och hållet med. Inte bara att det är sämre kvalité och ridning på ekipagen, utan de blir bara färre och färre dessutom. Därför är det ännu svårare att träna de som är kvar till att bli riktigt riktigt bra, eftersom de kanske inte klarar den pressen och slutar, och då har vi helt plötsligt ännu färre ryttare...
 
 
Men, man tycker ju åtminstone att föräldrarna borde intressera sig lite mera, och sätta sig in mera i ridsporten.
 
För min del är en bra och hjälpsam tränare A och O. Utan en tränare kommer man ingenstans. 
Sen behöver kanske inte tränaren vara den bästa och dyraste för att man ska komma någonstans, men någon som är duktig på det den gör och som tycker det är roligt att hjälpa andra.
 
Man blir ju helt mörkrädd när man ser att alla i stort sett har samma problem. Det handlar om hantering och grundridning.
Antingen så hade de svårt med att leda hästen, den drog iväg, ville inte gå åt det hållet som ägaren ville och så vidare... Eller så var det att den sparkade i galoppen, sprang iväg i galoppen, ville komma undan...
 
Detta skulle vilken tränare som helst nästan kunna hjälpa dessa barn med. Det ska inte behöva gå så långt att man söker till ponnyakuten för ett sånt "lätt" problem att lösa. Hade man tagit hjälp med detta från första början så hade det aldrig blivit något problem kan jag tycka...
 
Jag ser hellre att det kommer några till Ponnyakuten som verkligen har ett problem, något ovanligt som vi andra kan lära oss av. Det är ju ändå säsong 4 nu... Man har ju liksom sett alla lastningsproblem, hästar som inte går att leda ordentligt samt de som springer efter hindrena, och så vidare... Vore kul att se något nytt och spännande!
 
Ne, det var bara vad jag tyckte... Får väl kolla om några veckor igen på de andra programmen och se vilka som kom med och vad de hade för problem!
 
 

Kommentarer
Retard riders- Martina

Ja herregud, programmet borde ju byta namn till ryttarakuten tycker jag. Led med alla fina ponnyer som ägdes av okunniga föräldrar och barn.. Det är ju liksom inte hos hästarna som problemen sitter. Dem lär ju se sig själva på TV och skämmas en skvätt ;)

2013-01-24 @ 14:17:02
URL: http://retardriders.blogg.se
linnea

Håller verkligen med!! helt sjukt att de alltid t samma problem som lätt kan ordnas om ryttaren tänker till lite.. tyvärr så har dom väl inte någon känsla för hur djur fungerar!

2013-01-24 @ 22:15:52
Sofie

säg inte att min monsterlånga kommentar försvann? :O

2013-01-25 @ 20:21:49
URL: http://countmeamongyoursaints.blogg.se
Emelie

Åh jag håller verkligen med! Jag blir så sjukt ledsen och jag tror att med lite tid skulle jag kunna lösa vissa problem (då de flesta är samma sak, som du säger) seriöst! Usch! Jag blir alldeles gaaaaleeeen! Klarar knappt av att se det.. Att ryttarna och ponnyerna sedan blir kända är ju ännu värre? Är det inte de som kämpar, som löser sina problem och KAN rida som ska bli populära? Hästarna som är med i ponnyakuten ska väl inte ha speciellt mycket värde pga det? Hoppas du inte missförstår mig nu, skrev kanske inte så tydligt :) menar självklart att alla hästar har samma värde!

2013-01-25 @ 21:46:23
URL: http://lindblad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON