Recycle

Ja, för er som inte vet om skadan som Recycle ådrog sig i boxen i slutet av november kanske vill att jag ska berätta lite om den nu..
 
 
Jag kom upp en morgon och skulle släppa ut hästarna och märker då att vattenhinken är sönder och ligger ner i boxen, samt att hon är väldigt halt...
 
Antagligen har hon legat ner i boxen och rullat runt och i samma veva fastnat med ena bakhoven i handtaget i vattenhinken...
Sedan har hon troligtvis sparkat tills hinken har gått sönder...
 
Skadorna utav detta blev att en tredjedel av hoven har lossnat, kan man väl enklast beskriva det som, från benet...
Hela tiden sedan dess har vi varit regelbundet hos veterinär för bandagering och allt möjligt, men nu har de konstaterat att det är bättre att hon opereras..
Så idag är det dags och jag hoppas av hela mitt hjärta att allting går bra, och att allting efteråt kommer att gå bra!
 
 
Lilla skruttan!
 
 
Ni som var med när Kotten opererades och vet hur det gick därefter, kanske förstår att jag är ganska orolig och nervös inför denna operationen också..
Jag vet att det inte alls är samma slags operation och att detta är ett helt annat ingrepp... men just ordet operation gör att jag får panikångest...

Kommentarer
Tussie & London - med drömmen att rida SM

Var gärna med i veckans blogg!

http://londonryttaren.se/2013/january/veckans-blogg.html#comment

2013-01-08 @ 16:36:30
URL: http://londonryttaren.se
Linnea

Hoppas allt har gått bra med henne!! :) Håller tummarna!!!

2013-01-08 @ 18:07:43
Emelie

ja, jag hoppas det!! :D Tänkte skriva en nybyggd gård men kanske lite väl höga krav hihi ;) men drömma kan man ju! Åh, hoppas det går bra för henne!! :) Men måste bara dubbelkolla: detta är väl inte din häst?

2013-01-08 @ 19:39:56
URL: http://lindblad.blogg.se
Hanne

sv; ja, har varit roligt :) gick först ridsportsgymnasiet på strömsholm och efter det har jag jobbat som groom hos Niklas Arvidsson :)

Usch för dessa hästar som bara skadar sig alltså. Operationer är ju aldrig roligt, vet bara hur nervös jag var när min var inne och opererades, och då gjordes det ändå stående och med sedering bara så inte speciellt riskfyllt. Skönt att det gick bra ! :)

2013-01-10 @ 10:54:42
URL: http://hannemattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON