Bra övning!

Kom nyss in i huset.
Har ridit nu ikväll och termometern visar "bara" 22 grader i skuggan nu... Måste nog vart årets varmaste dag idag va?! Sjukt varmt i alla fall... Men man ska väl inte klaga som man säger =)
 
 
Har trimmat på banan idag över en riktigt bra övning.
 
Man har 4 bommar längs med långsidan, idag låg de lite på sned så man red i bågar över.
 
 
Började med att rida på en stor båge över bom nummer 1 och 4, alltså in över första sen flytta rumpan lite vid halva ridbanan och "ändra riktning", sedan rakrikta och över nummer 4. Längs med andra långsidan la jag en volt vid mitten av ridbanan så jag red över bom nummer 2 och 3 sett härifrån. Sedan tillbaka längs med fyrkanten och in över nummer 1 igen.
 
Sedan red jag över alla 4 bommar i sträck, alltså många bågar på rad. Bra övning där det verkligen gäller att ha hästen runt inner skänkel och få den till ett jämnt stöd i handen vid rakriktningen. Efter alla bommar fattade jag galopp, red sedan in på stora mittvolten och in över bom nummer 2 och 3 igen med olika antal galoppsprång mellan dom. 
 
En sån där övning som man kan göra på lite alla möjliga sätt och som man kan hålla på med i evigheter! =)
 
 

Kommentarer
Kelsie

Låter som en riktigt bra övning den ska jag testa :_D

2013-07-22 @ 17:53:15
URL: http://ponnygruppen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON