Årsdebut

Det är minsann en speciell känsla vid årets första tävling!
 
Alla förberedelser kvällen innan. Putsa, packa, fixa lite mat, ta fram alla papper, fixa i ordning hästen... Ja,det är en del saker som ska fixas och det är något särskilt med det när det är för första gången på året.
 
Att vakna upp på morgonen, med både massa förväntningar samtidigt som man inte har några förväntningar alls... Man vet inte riktigt hur det kommer gå, men man hoppas såklart på att alla kalla timmar på hästryggen under vintern har gjort någorlunda nytta och att det kommer gå ganska så bra på tävlingen!
 
Men, det bästa på hela dagen och den mest magiska känslan (efter den man får när man rider in på banan) är ändå den då man tar på sig kavajen. Jag vet inte varför men det är riktigt speciellt för mig!
Det är liksom ett "okej nu händer det"-ögonblick för mig! haha. Låter kanske jättefjantigt men så är det faktiskt. Just att ta på sig den, är en speciell känsla. Man har liksom så många minnen tillsammans och äntligen är man tillsammans igen och har en hel säsong framför sig efter att man varit ifrån varandra ett tag...
 
"Hej och välkomna till tjejen med en blogg som handlar om hennes konstiga relation till hennes kavaj..."
 
Haha, ja så kan man tycka men det är faktiskt väldigt speciellt ögonlick för mig.
 
 
Har ni några särskilda speciella moment för er på årets första tävling?

Kommentarer
lisa

Kollade Equipe och såg att du vann 1m klassen, GRATTIS! ;D

2013-03-03 @ 17:53:29
URL: http://lisacandemyr.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON