Resultat

Dagens tävling var väldigt blandad kan man säga.
 
Man visste inte riktigt vad man skulle vänta sig i och med att Lupol inte tävlat sedan första helgen i juni förra året, men var ganska säker på att han skulle vara spänd, pigg och tittig.
 
 
Hade som plan att rida fram ganska ordentligt till första klassen för att verkligen få honom till att fokusera på rätt saker.
Sedan var tanken att gå in och göra en säker felfri ritt, och om jag kom så långt som till sista hindret i omhoppningen så skulle jag rida innanför där.
 
Sagt och gjort, felfritt blev det och även en supertid visst vilket resulterade i en vinst! haha
Verkligen jätteroligt även om inte det riktigt var min plan att det skulle gå så bra! Men det är ju alltid roligt =)
 
 
 
Sedan i andra klassen gjorde jag den största ryttarmissen man kan göra. Rida i för dålig galopp på första hindret...
Första hindret var ett räcke, och jag tycker det är så himla svårt att hoppa räcke som första hinder. Något jag måste träna på mentalt, det är mest en fix idé tror jag som jag inte kan komma ifrån...
 
I alla fall, fick såklart ett nedslag på den... Kom sedan igång lite bättre! Blev tyvärr en miss igen redan på nummer 3 då det var jättekonstig skugga på hindret och Lupol tittade till ordentligt ganska tidigt. Lite dåligt agerande av mig att inte reagera tidigare och göra något åt det på det galoppsprång vi hade kvar, men det sker ju på någon hundradel och jag var inte riktigt beredd på det då vi låg helt perfekt...
Men kom sedan om igen och hoppade därefter resten felfritt, och fick en jättebra känsla. 
Så det var skönt att avsluta bra, ska försöka hålla kvar det nu tills nästa helg då vi åker till Ljungby.
 
 
 
 

Kommentarer
Nora Christiansson

Sv: Tack! Jag tränar för Jonna Friman :)
Grattis till vinsten fresten, hehe ;)

2013-03-04 @ 09:13:41
URL: http://norachristiansson.blogg.se/
Emelie

Så fina bilder Alicia tog på er! :D Ja, det var en supertrevlig dag! Grattis till vinsten igen! :D Härlig start på säsongen, gäller att du inte får för höga förhoppningar nu bara... Men fortfarande ha självförtroendet i topp! :)

Vill du kolla med din mamma när (om) det ska bli en grönt kort kurs? Jag vet några som är intresserade och det var någon som sa att hon skulle hålla i det? :)

2013-03-04 @ 16:59:16
URL: http://lindblad.blogg.se
Elin

Grattis till vinsten! Jättefina ser ni ut!

2013-03-04 @ 17:23:27
URL: http://hopelessdreaming.blogg.se
linnea

fina bilder på fint ekipage!! :)

Svar: Tack! :D
Henny Vinlöf

2013-03-04 @ 20:11:21
lisa

Åh, vad fina! :D Finns det ingen film? (A)

Tack så mycket! Ja, det får man hoppas! :) ♥

2013-03-05 @ 11:51:12
URL: http://lisacandemyr.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON