Tävling Ljungby

Dagens tävling i Ljungby bestod av lite blandade resultat.
 
Lupol känns fortfarande ganska spänd inne på banan nu i början på året. Blir bättre desto flera språng vi gör inne på banan, men så fort det är ny klass så börjar det om igen... Svårt att komma till ridning när han spänner överlinjen och blir för hög i formen, inte riktigt är framme för skänkel till hand.
 
I första klassen, 110, kändes det sådär. Han var lite spänd hela rundan igenom och jag red alldeles för dåligt. Är ju jättebra att jag vet vad som är fel, men hur svårt ska det vara att göra något åt det då?!
Fick ett nedslag i slutet av banan på ett räcke som hoppades mot sargen. Var inte helt i balans och dessutom i korsgalopp, så tappar ena bakbenet i språnget och tar med sig den...
 
Sen i andra klassen, 120, får vi ett stopp på hinder nummer 2. Här visar sig problemet väldigt väl med spänd överlinje och inte framme till bettet. Ligger lite stort i anridningen och jag lägger om lite ben och då händer ingenting... Kommer en gång till och går på han lite mer då för att få en reaktion och då kom ett nedslag istället. 
Men resten var felfritt och kändes riktigt bra!
 
Så ja, 120-rundan lägger vi på rutinkontot och blickar framåt istället!
Hem och träna och försöka få honom mer avslappnad inne på banan.
 
 

Kommentarer
Emelie

Du är ju ändå uppe på en 120 nivå :) jättebra! det är ju bara början på året, det kommer gå bra för er!

2013-03-11 @ 08:02:19
URL: http://lindblad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON