Torsdagens ridning

God kväll på er!
 
 
Kom in från stallet alldeles nyss och sitter nu och gör ingenting, tänkte lägga mig alldeles strax men ska kolla runt på datorn lite först!
 
Ridningen idag har gått helt okej. Hoppade Eron några språng, och WOW vad han hoppade!! Alltså, sista rundan var super!! Sååå fin!! =)
Därefter red jag Lupol lite bommar och det gick sådär. Eller, det går egentligen bra bara att vi är i ett riktigt "tröskel-läge" just nu då jag sätter så pass mycket tryck i Lupol och han tycker det är ganska jobbigt och försöker på varenda litet sätt komma undan, och då blir jag jättefrustrerad över att han inte bara biter i det sura äpplet och jobbar på, och allting bara funkar!
Åh, tålamod, tålamod... Konsekvent arbete och tålamod!
 
Men efter liten stund arbete och en lugnare Henny så gick det ganska så bra till slut! Svårt att tänka på det efteråt bara utan oftast är jag irriterad i 2 timmar efter...
Att man aldrig kan sluta ha sådan press på sig själv?!
 
 
Imorgon väntar ridning på Lupol, Lirco och Chicca. 
Lupol ska på dressyrträning, Lirco ska filmas lite och visas upp inför ägaren och Chicca ska bara ridas "vanligt" =) Hoppas på att de sköter sig allihopa, och att jag sköter mig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON