Se och lär.

Något som många tror och påstår sig "veta" är att hästsporten är en divig sport.
Alla tittar snett på varandra, ingen hjälper någon annan, ens konkurrent kan man inte hälsa på och allra helst ska man skratta åt andras misslyckanden och motgångar.
 
Ja, till viss del måste jag hålla med er. För precis såhär är vår sport, på lokal nivå.
Det är det första man får se när man gör sina första tävlingar. En sport där man inte kan glädjas med varandra och ha roligt, utan en där man ska se bäst ut och ha näsan i vädret.
 
Tyvärr är det så, när det istället på högre nivå är i stort sett helt tvärtom.
 
 
Jag skulle vilja påstå att desto högre klass man rider tävlar, desto mer vän är man med sina "konkurrenter". 
 
Man vet så väl att man måste ha roligt tillsammans när man är på tävling, att man hjälper varandra när det går sämre och att man ser och tar nytta av andra ryttares positiva sidor. 
Allt detta behövs för att man ska tycka det är kul att åka på tävlingar landet, Europa och kanske världen runt, varenda helg om året.
 
 
Något som visar detta så bra tycker jag är denna video med Patrik Kittel och Isabelle Werth!
Det visar på ett så himla bra sätt att "konkurrenter" på denna nivån också är väldigt bra vänner.
 

Kommentarer
Elin A

håller med till 100%!!
sjukt bra inlägg! finns inte mer att tillägga eller diskutera från min sida ;)

Svar: Haha ne va bra! ;)
Henny Vinlöf

2013-11-25 @ 18:31:33
Evelina Blomqvist

Så himla sant, jättebra inlägg :D

2013-11-25 @ 19:40:31
URL: http://epicevelina.blogg.se/
olliochmessi

haha så underbart roligt! Vad glad man blir av sånt här! Trevlig blogg du har också! :D

2013-11-26 @ 10:27:36
URL: http://messiandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON