Tävling igår.

Var iväg på tävling igår som sagt i Jönköping med Recycle.
 
Var anmäld till 95cm och 1m. 
 
I första klassen var hon fin på framridningen. Lugn och sansad med fina språng. Överhoppade sig dock väldigt mycket framförallt på oxern...
Väl inne på banan tar hon i alldeles för mycket på hinder nummer 1 och hoppar över hinderstöden... Därefter blev hon jätteosäker och helt blockerad... Kom över nummer 2 till slut och sen gick vi ut.
 
Valde att stryka mig från andra klassen då varken jag eller hennes ägare ansåg att det fanns någon anledning av att starta den. Skulle bara göra saken värre och därefter ha ännu mer att jobba tillbaka till...
 
 
Tyvärr satt torsdagens händelse kvar i huvudet så gissar på att det är största anledningen till att det blev som det blev i och med att denna hästen är väldigt framåt annars.
Jag är dessutom rädd om denna hästen, som har så himla många fina kvalitéer att jag hellre åker hem och backar några steg. Får börja om lite från början och bygga upp självförtroendet igen och så får vi hoppas hon är på gång igen på riktigt till nästa år!! =)
 
 
Fina häst! 
 

Kommentarer
Emelie

Hoppade över hinderstöden??? herregud. Eller var det bara i höjd med dem? Har du film på de? usch jag, så hemskt ifall något negativt sätter sig i hästen, hoppas hon får tillbaka förtroendet till hoppningen hon är superfin :)

2013-11-14 @ 19:39:35
URL: http://lindblad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON