This week!

Denna veckan har det varit en hel del fix med annat i stallet utöver ridningen... Det har blivit många sena kvällar och olika ärenden, men bra har det gått!
 
Det som är mest värt att nämna är väl att Sessan har fått nya skor igen, och att hoven växer på väldigt bra. Åh så himla kul verkligen!! =)
Sen har hon, och även Chicca, blivit klippta. Och de skötte sig sååå bra båda tjejerna!! Sessan som knappt kan stå still i vanliga fall, och Chicca som höll på att krypa ur skinnet förra vintern bara av att höra maskinen. Men båda två stod som ljus! Chicca tyckte det var helt underbart och stod och kliade emot och slängde med underläppen hela tiden! Sötplutten =) dagen efter när Cappellini klipptes stod hon även och skrapade i boxen typ en kvart i ren frustration "ta mig istället, ta mig!!" haha. Dessa djur alltså!
 
 
Så nu är alla mina ridhästar klippta och fina!
 
 

Kommentarer
Jessica

Sv: JO! Den har kommit fram och blivit läst ett par gånger. :)

Jag har haft fullt upp med trasig bil och sådant och därför inte hunnit ta tag i kommentarerna. Jag vill inte godkänna dem förrän jag har läst, tagit till mig och svarat så jag inte missar något därav att det har tagit sådan tid :)

Är verkligen jättetacksam för att du tog dig tid och skrev det och ja, det låter så himla logiskt! Det negativa är dock hur jag ska veta att jag gör rätt osv när jag strävar efter förbättring. En seriös tränare som har högre mål än att få hästen att börja på nacken hade inte varit fel, men det är inte aktuellt med tanke på krisigt ekonomiskt läge från och med december, så vi får kämpa på själva :)

Sen har jag inte ridit henne sedan du skrev kommentaren så jag har inte riktigt hunnit "känna efter" hur det känns med det tänket, eller hur jag ska förklara.

Men först och främst ska jag alltså helt enkelt "driva" fram henne lite mer för att få med bakbenen? Alltså som verkligen steg ett i det här "projetet"? :)

2013-10-04 @ 15:43:14
URL: http://vinna.blogg.se
Elin A

Hahah dina djur är ju allt för söta!
Jag var borta i Schweiz fem dagar! Bellamie gick från brunt korthårig myshäst, när jag kom hem och myste med dem på kvällen hade hon förvandlants till en svart nallebjörn hahah! ^^
saknar dig <3

Svar: Haha ja dom är lite speciella.. Sådan matte sådant djur, eller vad är det man säger? ;)
Henny Vinlöf

2013-10-04 @ 16:30:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON