"En helt vanlig dag.."

Idag, en helt vanlig dag i mitt liv, har sett ut såhär!
 
Först jobb till 13:15. 
Då väntade hovslagaren här hemma, så bara in i huset lite snabbt och byta om. 
Ut i stallet och sen in för att äta lunch kl. 16. Tog lite kaffe och några minuter framför tvn också. Måste man ju unna sig ;)
Ute i stallet igen ca 16:30. Fixa klart det sista i stallet och sen rida 3 hästar.
Inne i huset igen ca 20:10, byter om till löparskor och ger mig ut på en springtur. Inne igen kl 21:00, dags för duschen och lite "hur dagen har varit-prat" med föräldrarna. Kom precis på att jag inte ätit någon kvällsmat heller så borde nog gå ner och äta lite efter jag skrivit klart...
 
Därefter väntar sängen!
 
 
Det jag vill säga med detta är, hur fasen kan jag ha svårt för att somna på kvällarna?
Jag kan inte trycka in mer på dags-schemat, och ända blir jag som en överpigg skitunge så fort huvudet ligger på kudden... Tar oftast minst en timma innan jag somnar...
 
Hur löser man det?!

Kommentarer
Martina Aurén

När man har FÖR mycket att göra om dagarna så brukar man få svårt att somna, då man blir så "uppe i varv". Kroppen behöver vila innan sömn så därför tar det den där timmen innan du somnar. Försök att sätta dig i soffan och vila lite innan du lägger dig :)

2013-09-05 @ 06:33:13
URL: http://martinaauren.blogg.se
Alicia

Ett par hörlurar med musik funkar super, då somnar jag som fortast i alla fall ;)

Svar: Ska testa det! ;)
Henny Vinlöf

2013-09-05 @ 19:48:22
Sofie

Som vanligt är jag här för att svara på alla dina frågor gumman ;D
Jag kan LOVA dig att dina sömnproblem beror på att du har ett fullspäckat schema, kroppen behöver ofta tid på sig för att hinna varva ner lite innan man ska sova. Sömnproblem kan även ha andra orsaker, t.ex. sover jag skitdåligt när det är fullmåne.
Om inte kvällarna går att ändra om till mindre hektiska så finns det fortfarande sätt att lösa problemet :) Antingen så kan lite mjuk yoga/meditation hjälpa, det är något som absolut inte ska underskattas, inte heller behöver det ta så lång tid. Avslappningsövningar är också bra, man slappnar av i hela kroppen och det gör inget om man somnar ifrån dem. Personligen så är det dessa två lösningar jag tror på allra mest då de verkar positivt på kroppen på flera sätt. Gillar du mjölk? Då kan du testa guldmjölk, ett ayurvediskt recept som verkar lugnande och avslappnande (och dessutom är jävligt gott). Kortfattat så kokar man en "pasta" av gurkmeja och vatten (som man sedan har i kylen). När man gör guldmjölk värmer man upp lite mjölk, blandar i lite av pastan, kryddar med kardemumma, ev. lite honung och gärna några droppar mandelolja, drick och njut. Sist men inte minst: vill man ha en quickfix så finns det diverse olika tabletter att beställa på internet, t.ex. melatonin, som är det hormon som gör oss trötta, kan dock ha bieffekten av drömlös sömn (vilket jag får) eller extra tydliga drömmar...
Det är bara att testa sig fram med vad som funkar bäst för dig :)
PUSS!

2013-09-12 @ 19:18:31
URL: http://countmeamongyoursaints.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON