Resultat

Gårdagen var en bra och lärorik dag på många sätt.
Recycle skötte sig verkligen över förväntningarna. Både runt om på själva tävlingsplatsen men även inne på banan.I första klassen, 70cm, var hon felfri och jättefin. Fick ett jämnt bra flyt och hon lyssnade riktigt bra.Sen till andra klassen 90 cm var hon betydligt mer taggad. Redan på framridningen och framförallt framhoppningen var hon väldigt mer "på". Väl inne på banan fick vi vissa riktigt fina språng, som ni fick se en bild på häromdagen. Men också något missförstånd ibland då min ridning var under all kritik. Men det är det här vi behöver träna på, rida banor med mycket olika linjer, och hitta en jämn rytm och kontroll rundan igenom. Slutade med ett nedslag på sista hindret.
Överlag är jag väldigt nöjd med henne, i och med att det var första gången hon var iväg på annan klubb någonsin. Dessutom med en skrikande kompis! haha.




Film från Recycle i 70cm. 

Eron gick helt okej.Skötte sig mindre bra på framhoppningen dock då han skrek efter Recycle konstant och mest ville springa ut till henne haha. Men annars skötte han sig bra!Inne på banan var han i första klassen väldigt spänd... Tittade på precis allt och gick i ett och samma tempo hela tiden. Fick ett nedslag så ingen katastrof så direkt, men ingen vidare bra känsla.I andra klassen släppte det mer, men fortfarande något spänd... och väldigt kissinödig visade det sig! Men var felfri här i alla fall =)

Kommentarer
lisa

Tack detsamma vill jag säga! Gud vad snyggt du rider!!

Oj, red vi samtidigt på framridningen? :o Jag var lite lagom förvirrad på framhoppningen igår! haha! Jag vet bara att jag hörde ditt namn i högtalarna en gång, och då skulle du hoppa Eron tror jag! :p

2013-09-16 @ 23:38:25
URL: http://lisacandemyr.blogg.se
Linnea

Vilken raket du fått henny! ;) Fin hon är!

Svar: Haha ja det är lite fart i den ;)
Henny Vinlöf

2013-09-18 @ 13:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON