Upplägg inför semifinal.

Tänkte dela med mig lite av Erons upplägg inför semifinalen!
 
Han blev som sagt färdigkvalad förra helgen, alltså 4 veckor innan championatet.
 
Då var planen att rida lite mer intensivt 2-2,5 vecka efter det. Träna på det som vi verkligen behöva träna på, rida något mer pass på banan än i skogen för att få igenom det som verkligen behöver fås igenom, och stärka det som behöver stärkas. Dressyrpass varvat med markarbete och gymnastik, och såklart lite lätt i skogen några dagar och även vila.
 
Sedan kommer han ridas lite lättare pass veckan ut under den 3e veckan. Bara lite avstämning samt lite roligt i skogen. På söndagen ska han gå en Pay & Jump för att komma ut och titta av sig lite igen eftersom han inte kommer vara iväg något annars på en hel månad, kan vara dumt med en 4åring ;) haha
 
Sen kommer han vila mån, tis, ett kort dressyrpass på onsdagen för att stämma av, lite lydnadshoppning på torsdagen för att avsluta med en lätt joggrunda i skogen på fredagen.
 
 
Känns som en bra plan och ett bra upplägg. Vi får åka dit och göra så gott vi kan, men jag vill ändå såklart att visa upp det bästa av Eron och jag tror det kan bli ganska bra med detta upplägget!
 
 
 
Ungefär såhär "högt" hoppar vi nu under våra ridpass med "hinder" fram tills semifinalen.
Att göra allt på rätt sätt ligger i fokus, och då ska man inte göra det för svårt.
 

Kommentarer
Erika

Va roligt. :)
Lycka till längre fram oxå.

hur många hästar har du?
Är alla dina eller tar du i mot andras för utbildning?

2013-09-08 @ 10:17:15
URL: http://eriikapettersson.blogg.se
lisa

Tack! Ja, det kan man säga! ^^

2013-09-09 @ 23:17:43
URL: http://lisacandemyr.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON