Månadens fokus!

Det jag kommer lägga mest fokus på den närmsta månaden med hästarna är noggrannhet.
 
Det är något man alltid kan förbättra, och något man tyvärr lätt glömmer vid hemmaträningen.
 
 
De punkterna jag kommer koncentrera mig mest vid är;
 
 - Min egna position och påverkan.
 - Göra rätt sak i rätt tidpunkt, i balans.
 - Vara konsekvent. 
 - Lägga stor vikt vid rakriktning och ställning, både på rakt och böjt spår.
 - Tempoväxlingar
 - Göra om, göra rätt.
 
 
Ren grundridning kan man aldrig få för mycket av, och det är just det man alltid behöver förbättra.
Att göra rätt sak, i rätt situation i rätt tidpunkt är det svåraste med ridning, så det kan man aldrig träna för lite på!
 
Och det är just detta som jag kommer förbättra under igångsättningsperioden så har man fått massa på köpet tills tävlingssäsongen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON