Tappskor och leriga hagar...

De senaste 2 veckorna har inte vädret direkt varit någon höjdare, och alla hagar ser ut därefter.
 
 
Vi har varit rädd drabbade av tappskor under denna perioden, främst Eron och Recycle.
Därför beslutade jag mig för att hålla hästarna inne till slut, och bara ha dom ute några timmar efter att jag slutat jobba. 
 
 
Nu tänker säkert alla vilken dålig hästvän jag är, djurplågare som inte har ute hästarna 10 timmar om dagen...
 
Men vet ni vad? De ser ut att trivas rätt bra med det! Jag tror inte de tycker så mycket om att stå ute i ösregn heller, och frysa och spänna hela kroppen i flera timmar...
 
Och ser man till hur vissa hästar har det, där de kanske är ute lika många timmar som mina har varit nu den senaste veckan, fast varannan dag istället året om, så är det ju inte direkt så att mina hästar går under för det. De har levt såhär en vecka nu och det verkar inte ha gått någon nöd på dom! =)
 
 
Nu däremot har det äntligen börjat frysa lite grann i alla fall så imorgon är tanken att de ska vara ute som vanligt igen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON