Att tänka ett steg längre

Som många av er vet har jag Lupol ute för försäljning just nu eftersom jag flyttar till hösten och ska börja läsa igen...
 
Men i och med att han är så himla trevlig i dressyren och jag gärna ser att han tävlas lite mer i det just nu, har jag fixat en ny ryttare till honom som ska hjälpa mig med den biten.
 
Saken är den, att jag rider gärna dressyr och jag tränar gärna dressyr. Men att tävla dressyr, det gör jag gärna inte..! haha. Mina nerver håller helt enkelt inte för det....
Att starta en liten lokal dressyrtävling rubbar hela mig vill jag lova er. Försöker dock att vinna över mig själv nån gång om året genom att tvinga mig till att starta en klass....
Men i detta fall, när Lupol ska säljas, ville jag göra det på ett lite schysstare sätt mot hästen..
 
Därför har jag hittat en ryttare som kommer tävla Lupol lite framöver! :D
 
Tanken med det hela var att här står jag med en häst, som i stort sett är startklar i dressyr. Och jag tänker inte göra det, utan sökte en ryttare som är duktig och har erfarenhet, som har lite tid över och som vill utvecklas genom att tävla en häst till.
Jag tillfrågade tjejen jag hade i tanken, som gärna ville hjälpa mig!
 
Nu står vi här idag och hon har ridit hästen 4 gånger. Det fungerar superbra och senaste ridpasset stod jag med ett léende hela tiden, det här kommer bli superbra!
Jag är så himla glad att det blev av, och att det är så himla roligt att man kan hjälpa varandra!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON