Sammanfattning vårsäsongen

Då avverkades vårens sista tävlingar för min del i helgen.
Nu väntar några lugna veckor på bete för mina unga hästar för att sedan dra igång igen efter Falsterbo.
Deras vila ser lite olika ut men några veckor helt utan sadel blir det i alla fall för alla tre.
 
 
Under våren har jag gjort 22 starter sammanlagt (Eron 12, Chicca 6 och Recycle 4) varav hela 13 av dom har varit felfria (14 om man räknar med en med 1 tidsfel). Vilka duktiga hästar!
 
Eron har hoppat 12 starter. 9 felfria, en med 1 tidsfel, en med 4 fel och en med 8fel. Vilken häst :D
Recycle har gjort 4 starter. 3 felfria och en med 10 fel (4+6tidsfel).
Chicca har ju gjort sina livs första starter i år och då kan resultaten bli lite sådär innan man fattar själva grejen. Första tävlingen gick hon med 25 fel (2 stopp och tidsfel) och i nästa klass ute på sista hindret. Andra tävlingen 20 fel (2 stopp + tidsfel) och i nästa klass började hon fatta grejen och gick runt med 8fel (två nedslag i slutet av banan.) Tredje och sista tävlingen hoppar hon felfritt i första klassen och andra klassen med ett nedslag.
 
 
Längtar massa tills i höst och hoppas på ännu bättre hästar, ridning och resultat då! :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON