Lärorik dag

Tävlingen i Bratteborg igår var en lärorik dag för herr Eron. 

Han har ju en förmåga till att tro "matte det är lugnt, jag fixar det här, jag kan själv!" , tar tag i bettet och sen kör han sitt race. 

I första klassen igår, 1m, fick jag ingen bra känsla alls. Felfritt var det men troligtvis vår sämsta runda hittills där även framhoppningen enbart bestått av bocksprång och glädjeskutt... 

Till andra klassen, 110, gav jag mig tusan på att det skulle bli ändring på det... 
Red fram längre vilket gjorde resultat. En riktig ridbar häst på framhoppningen och även stundtals på banan. 
Dock till nummer 7a så tog han bettet och stack, och kom då nära. River insprånget och jag vänder ifrån till b-hindret. Kommer igen och rider då på en häst som säger "okej matte, jag fixar inte detta utan dig..!"  Vilken skillnad säger jag bara!! Äntligen satt man på en häst igen som lyssnar på ens förhållningar! 
Banan fortsatte sen felfritt med jättefina språng till sista hindret nummer 9, slutade alltså på 8fel. 

Så ja, första rundan i år som Eron inte vart felfri men troligtvis den bästa ändå för förhoppningsvis har han lärt sig nåt utav detta :) 


Kommentarer
Alicia

Hörrudu, nu får du ta och skärpa till dig! Upp med alla bilder nu!! :D

2014-05-16 @ 09:51:53
URL: http://aliciasphotography.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON