Inspirerad!

I fredags var jag tillsammans med Linnea och lyssnade på Pether Markne när han gästade Charlies i Jönköping.
Var väl inte den bästa "föreläsningen" då det mest var lite information om hans bok, men inspirerad blev man ändå på något sätt!
 
Just att lyssna på någon som förespråkar så väl om grundridning gjorde en inspirerad att åka hem och trimma hästarna ordentligt och vara kritiskt mot sig själv och känna efter hur man verkligen rider i varje steg.
 
Hästarna gick som smör igår och jag själv skötte mig riktigt bra också faktiskt!
Idag blir det att fortsätta i samma spår fast med lite småhinder.
 
Rakrikriktning.
Båda hjulen snurrar på energiskt där bak.
Lika mycket stöd i båda betthalvorna.
Rak i ryggen, avslappnade axlar och vikten i fötterna.
En häst som arbetar i balans under dig.
Ridningen ska komma bakifrån och fram.
Vara konsekvent.
Förklara tydligt för hästen så den har en chans att förstå.
Inte göra saker svårare än vad de är. 
 
Ja, man kan aldrig få för mycket av sånt här!
Träna, träna och träna! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON