Helgen som gått

Yes ni får gärna tycka att jag är helt galen och en riktig idiot, men jag tycker faktiskt det var en god idé att tävla i helgen. 
Visst, jag kunde trillat av igen och skadat knät ännu en gång...
 
Men till mitt försvar!
- Hur ofta trillar man av, egentligen? förra helgen hände det ett missförstånd... Det sker ju inte alltför ofta. (peppar peppar ta i trä, jag vet att man aldrig ska säga aldrig!)
- Läkaren sa att inget är sönder i knät, vilket gjorde att han inte kan hindra mig från att göra något aktivt. Det enda som jag skulle lyssna på och rätta mig efter var min egna smärta och att inte överanstränga det i onödan.
- Efter vad läkaren sa, var jag hemma från jobb och uteslöt ridning mån-ons. Gick på kryckor för att låta knät få vila så mycket som möjligt från belastning. 
- På torsdagen testade jag att jobba och även rida lite grann, vilket gick prima! Ingen smärta över huvud taget vilket gjorde att jag då beslutade mig för att tävla på lördagen. 
 
Enda anledningen till att jag verkligen ville tävla på lördagen var för självförtroendet hos både ryttare och häst. Det är inte roligt med sådana fall som blev förra helgen och det kan sätta rejäla spår i huvudet hos båda två. Men att istället ta tag i det så fort som möjligt efteråt och känna att "allt är som vanligt igen" tycker jag är det bästa man kan göra.
 
Sagt och gjort, tävling i lördags blev det och det gick dessutom riktigt bra!
 
I första klassen, 105, var både Recycle och Eron felfria. Eron går ju unghäst men Recycle var dubbelnolla och placerad.
Sen i andra klassen 115, vilket var debut för Recycle och årsdebut för Eron, så hade Recycle ett nedslag men hoppade såå fint annars och Eron var felfri på hinder men "rädd" för en bil i hörnet av ridbanan... Typiskt han såhär andra tävlingen, ska alltid hitta på lite hyss i början av säsongen. Riktigt nöjd annars med Erons runda, äntligen lite kontroll på saker och ting och en riktig skolrunda gjorde vi med väldigt fina språng banan igenom!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON