Sammanfattning av helgen

Yes i helgen var det tävlingar både lördag och söndag.
 
I lördags var vi iväg med Chicca och hoppade 2 st 120-klasser. Jag kände mig fortfarande stressad sen veckans fram-och-tillbaka överallt och hade svårt att komma till ro uppe på hästryggen. Resultaten slutade med ett nedslag i varje klass, båda två på samma sätt där jag har som mest att jobba på nu. Att komma tillbaka efteråt och få plats på mina språng fram till nästa.. Retligt när man inte rättar sig tillräckligt vilket resulterade i en rätt förbannad ryttare på sig själv...
 
På söndagen däremot ville jag ha revansch!! Taggad som attan att rida ordentligt och visa främst för mig själv att jag kan och stärka självförtroendet igen!
Och ja, revansch blev det. 4 ritter hann jag rida där samtliga var felfria och fick rosett!! 
För er som följt mig lite under helgen uppmärksammade fort att jag försvann från startlistan i 115 under klassens gång.. Var nämligen som så att det skedde ett missförstånd på framhoppningen vilket resulterade i avfallning och en resa till akuten på Ryhov... Som tur är var allt i knät helt men ett ledband är uttänjt och gör rejält ont stundtals så är hemma från jobbet igår och idag och hoppar på kryckor. Så ingen ridning för min del på några dagar nu...
 
Är ändå himla nöjd efter helgen och alltid ska man lära sig något... Taggad som bara den på att trimma ordentligt med Chicca så nollorna kommer med henne i 120. Vi vet ju att vi kan egentligen om bara jag skärper till mig lite på hästryggen också =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON