Eksjö dag 1

Då var vi hemma från första dagen i Eksjö. Har haft med Eron och hoppat 110 och 120 och är jättenöjd med dagen! 

I första klassen blev de 0+0 fel och en 4e placering! Han var ganska pigg i början men lagom till omhoppningen ungefär blev han ridbar och det flöt på jättebra! 
I andra klassen blev resultatet ute vilket inte alls beskriver något om hur ritten egentligen var. Bedömning var en ackumulator och med en häst som aldrig gått det innan hade jag en plan om att "rida som vanligt som sen avsluta med jokern". Dock fick vi ett stopp på en mur på hinder nummer 4 men med lite övertygelse kom vi över på nästa försök. Sen var han JÄTTEfin fram till sista hindret, jokern, där det var en stor groda under som han också tittade på vilket innebar uteslutning... Annars var han helt felfri och gav en jättehärlig känsla främst hinder 5-9 så jag är nöjd ändå. Har aldrig märkt av att Eron varit tittigare tidigare men har å andra sidan aldrig hoppat mur eller grodor heller så... Med lite mer rutin så går det nästa gång! 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON