Vattengrav

I veckan har jag byggt ihop min egna så kallade vattengrav för att kunna träna på hemma. 
Vi hoppade ju ett litet överbyggt vatten hos Lasse sist vi var där och det tyckte Chicca var lite lustigt, så jag fick åka till Biltema efteråt och handla material för att göra mig en egen som vi kan träna på.
 
Blev riktigt nöjd med resultatet och den har hittils fungerat jättebra! Sen får man ju åka runt lite och träna på mera riktiga vattengravar om det skulle vara så att hästarna blir väldigt spända för vattenhinder men den här introducerar de lite i alla fall. 
 
 
 
 
 
 
 
Vattenmattan blev till slut 160cm bred och med hinder framför blir det sammanlagt ca 180cm brett. Sedan har jag en vanlig vattenmatta hemma också som är 50cm bred som jag lägger framför denna för att få det bredare. Vill man ha det än bredare så är det bara att ställa hindret lite mer framför vattnet eller att bygga en ny helt enkelt ;)
 
Jag byggde min med en pressening, en träregel, 3 st rörisoleringar, pappas väldigt bra-iga tejp, värmepistolslim samt vit vävtejp. Jättesmidigt och blev väldigt bra!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON