130-debut!

Idag har både Eron och Chicca debuterat 130. Känns nästan som om det var debut för min del också då det var några år sedan sist nu hehe... Kul har det varit i alla fall! :D 
 
Chicca var först ut med sina två starter. Felfritt i både 120 och 130, och dessutom vann vi ett segertäcke i 120n som lottades ut bland de felfria ekipagen! 
 
 
 
Eron var ganska spänd i sin första klass 120 tyvärr, överhoppade sig mycket i början och slutade med 4 fel i grunden... Fick inte alls någon bra känsla och var väldigt besviken vid målgången. Nya tag och ladda om inför 130 vilket gick väldigt bra även om resultatet visar 13 fel. Vi fick ett stopp (?) på 2a hindret. Han stod emot väldigt mycket och det kändes som om han tittade på hindret men när jag sett filmen är jag inte lika säker längre. Sen var han felfri på resten fram till sista hindret som är ett räcke på båge från en oxer. Vi kommer väldigt nära så tyvärr fick vi med oss den. Men sprången innan, alltså hinder nummer 7-10, kändes väldigt bra!! :D  får ta med den känsan och träna vidare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON