Paraffinolja

Fick en fråga på mailen för ett litet tag sen av en bloggläsare som undrade om paraffinoljan som jag köpte med till min nya sadel.
 
Jag köpte som sagt till en flaska med paraffinolja från Charlies när jag hämtade min nya sadel. Har dock inte varit jätteduktig på att olja in den men 3 gånger har det blivit och nu är det bara sätet jag vill få lite mera jämn färg på. Här nedan kommer lite bilder där man kan se lite skillnad.
 
Såhär såg sadeln ut när vi provade den.
 
 
Och såhär såg den ut efter jag hade oljat den första gången.
 
 
Och här nedanför är en bild på hur den ser ut nu. 
 


Någon gång eller två till sen är jag nog ganska nöjd. Gillar att den lite mer djupa färgen från lädret kommer fram och att den också har blivit mycket mjukare i lädret efter att den har blivit lite mer omhändertagen. När jag fick hem den kändes den lite tråkig, som ni kan se på den översta bilden, och som om den inte blivit putsad eller omhändertagen på ett bra tag...
 
Jag är dock inget proffs på paraffinolja, detta är första gången jag använder det så vet inte om jag tar tillräckligt med olja eller för lite, eller om man ska gno in den eller om man mera ska "lägga på" det och sedan låta det torka in. Jag testar mig fram lite och oljar hellre en gång extra för att få det resultatet jag vill än att lägga på för mycket så den blir väldigt mörk... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON