Duktiga Doris!

Lilla Doris i stallet fortsätter att imponera och vara stallets stjärna just nu!
 
Hennes senaste vecka har sett ut som följande: 
I lördags förra helgen longerades hon första gången med sadel. Hade innan dess longerat henne 3 gånger men eftersom det fungerat så himla bra valde jag att lägga på en sadel då jag kände att hon förstod så bra vad som innebär med att longera, så om hon skulle bli väldigt hoppig på grund av sadeln att jag skulle klara av henne på linan ändå. 
Sadeln accepterade hon fint, så hon longerades med den på måndagen och tisdagen också. 
 
I torsdags longerades hon igen med sadeln, och därefter hängde jag på henne. 
Samma visa i fredags, och hon skötte sig galant båda gångerna. Stod stilla och var lugn, men koncentrerad. Inte spänd eller orolig på något vis, utan väldigt cool men ville gärna ha koll vilket är helt förståeligt. 
 
Sedan igår, lördags, så satt jag upp första gången. Longerade först, sedan hängde och skrittade runt något varv, och därefter satt jag upp. Gick jättebra och hon betedde sig precis likadant som när jag hängde första gången! Sådan superstjärna är hon hittils! :D
 
 
Blir fortsatt sådant arbete i veckan men i lite lugnare tempo. Denna veckan blev ganska "intensiv". Hon fick arbeta lite grann nästan varje dag, ca 15minuters pass kanske, men för att repetera ofta och hela tiden känna igen sig i vad vi gör och att känna sig trygg. 
Nu till veckan är jag på Elmia och jobbar så då blir det inte riktigt samma intensivitet, men ska försöka få in så mycket som jag hinner...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON