Elmia Scandinavian Horse Show

Denna veckan väntar det jobb för mig på Elmia Scandinavian Horse Show! Börjar imorgon tisdag kväll och håller på fram till söndag eftermiddag. 
 
 
För mig har det alltid varit en självklarhet att jobba ideellt i en förening. Är uppvuxen i en familj där både min mor och far varit styrelsemedlemmar i två olika föreningar under i stort sett hela mitt liv, vilket präglat min syn på det ideella arbetat man lägger ner i en förening. För mig är det självklart att man hjälper till med det man kan, att all arbetskraft är bra arbetskraft, att man engarerar sig och hjälper till med det man kan. 
Har dock under min tid som engagerad medlem i ridklubben jag tillhör stött på alldeles för många medlemmar som ställer krav och önskemål om saker och ting, men som inte är beredda att hjälpa till något för fem öre eftersom de inte vill ta ansvar och inte har någon tid. - Nej tyvärr, men jag har inte heller tid att lägga 20 timmar extra denna månaden på dina önskemål som du själv inte är beredd att jobba för. Vi alla är lika mycket medlemmar i en förening, det finns inget särskilt medlemsskap för de som jobbar mer eller mindre, vi alla är lika mycket medlemmar och för att klubben ska leva vidare och utvecklas så gäller det att alla faktiskt tar något slags ansvar. 
 
 
Men, som tur är finns det fler som vill jobba ideellt och framförallt i detta stora arrangemang - vill föra svensk ridsport framåt!! :D jag tycker det är väldigt roligt att vi har såhär stora tävlingar på så nära håll, och för mig är det självklart att jag ska vara där och hjälpa till med det jag kan och med den tid som jag har möjlighet till! 
Jag ser väldigt mycket fram emot denna veckan! Lisen är en stor förebild och inspirationskälla för mig, så att få jobba med bland annat henne och många fler denna veckan ska bli så himla roligt :D 
Bildresultat för elmia horse show

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON