Fredagens sadelutprovning

I fredags var Amanda från Markestad Ridsport och en tjej som heter Sara hos mig för att öva på att prova ut sadlar. De utbildar sig till något som heter Equipment coach och kommer till slut kunna prova ut en komplett utrustning så som sadel, träns och bett. De håller just nu på att läsa mycket om hästens anatomi för att bland annat hitta rätt utrustning till rätt häst men också för att hitta spänningar i hästens kropp som kan vara relaterade till felanpassad utrustning, och de verkar lära sig väldigt mycket! Kul att lyssna på deras diskussioner och skönt att vi var överens och tyckte likadant om vad jag använder för sadel på respektive häst hos mig hehe!
 
 

Kommentarer
Johanna

Hej Henny!
Såg din kommentar nu men har inte skymtat något mejl trots att jag kollar inkorg och skräppost varje dag, mycket märkligt. Jag säljer eventuellt bloggdesigner, skickar ett mejl till dig ikväll om det!

/ Johanna Grant

2016-09-19 @ 16:26:56
URL: http://johannagrant.com
Linnéa Benjaminsson

Spännande!

2016-09-19 @ 18:56:25
URL: http://nouw.com/linneabenjaminsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON