Snart helg igen!

Hej på er!
 
Nu är det snart helg igen och imorgon nalkas årets första tävling för min del! Äntligen, man längtar alltid så till årets första start men det är också lite pirrigt att mäta hur man ligger i form gentemot svårigheter på banan och sina konkurrenter. Jag hade önskat att jag och Chicca hunnit träna lite mer på att galoppera med balans och bärighet i ett banhoppningstempo, vi "bråkar" gärna lite där då hon hellre tycker att vi kan galoppera snabbt och slängigt ungefär. Men det kommer, det känns som om vi behövt 2 ridpass till med det fokuset kanske och vi ska ju inte hoppa några större saker imorgon, och känns det helt katastrofalt så är det helt enkelt bara att tacka för sig och åka hem och träna istället hehe.
 
 
Annars rullar livet på fint! Vi var i Göteborg förra helgen och det är som vanligt lika fantastiskt bra! Jag hittade mig ett par långa chaps, fick massor inspiration till bättre ridning och även fått se Casalls avtackning. Vilken häst det där är! Och vad han har betytt mycket för våran sport, både genom avel och sina framgångsrika avkommor men också för alla framgångar som han gjort för den svenska ridsporten. TACK Casall!
 
 
All ridning rullar på bra. Hästarna hemma sköter sig bra och utvecklas framåt. Doris ska jag upp på nu till helgen och sedan är tanken att hon ska ridas i lagom takt hela mars och april för att stärkas och bygga muskler. Så får vi se om hon är färdig för ett 3 årstest i maj.
 
Idag ska jag jobba till kl 17:30 och sedan väntar motion av 3 hästar, klippa, tvätta och putsa.. Puuh, får nog köpa en stor godispåse på väg hem från jobbet så jag klarar mig hela kvällen!
Ha de gott, håll tummarna för mig imorgon så hörs vi snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON