Inflytt och början av tävlingsåret...

Oj, nu var det jättelängesen jag kikade in här, och jag blir lika förvånad varje gång som jag loggar in och ser att jag fortfarande har dagliga läsare här... att ni inte har gett upp? Det är helt otroligt! Och ni ger mig allt lite dåligt samvete som uppdaterar så dåligt... 
 
I alla fall... Det är nästan ett halvår sedan jag uppdaterade här sedan sist och det har ju hänt en del sedan dess som ni förstår! Den första nyheten, vi har flyttat in i huset!! Sååå härligt att faktiskt bo här nu, i vårt alldeles egna hus! Jag är så impad och stolt över min Linus som har byggt allt själv och fått det så bra! Visserligen har vi gjort alla beslut ihop men jag vill inte ta ifrån honom äran för allt arbete! Han är bäst helt enkelt :D
 
Den andra nyheten som har hänt sedan sist är att jag har skadat mig.. En bruten handled... så mitt tävlingsår började väl inte riktigt som det var tänkt där... Jag ramlade av en unghäst en vecka innan tävlingsstart vilket resulterade i en bruten handled, vilket ledde till gips och ett antal veckors sjukskrivning... tråkigt och ledsamt såklart men jag försöker hålla huvudet högt och tänka positivt! Nu är det bara 2 veckor kvar med gips, och jag hoppas verkligen att allt ser bra ut vid nästa läkarbesök så jag kan börja min rehabträning efter det! Längtar något enormt efter hästryggen så att jag snart blir tokig :D 
I och med detta är det väldigt lugnt på hästfronten för min egna del. Min snälla syster hjälper mig att hålla igång hästarna och mina kundhästar har fått vänta lite och hitta andra bekantskaper i sadeln för tillfället. Jag har mina träningar fortfarande men mycket mer än så händer inte i hästlivet för tillfället... 
 
Jag och mitt gips första veckan! På en pall med lite kaffe med syrran på hästryggen och hennes yngsta barn sovandes i barnvagnen... Ungefär så mina dagar ser ut just nu!  
 
Vill ni följa mig mer i vardagslivet vill jag tipsa om min instagram, där är jag mer aktiv i "här och nu"-livet än vad mina uppdateringar på bloggen gör. Hennyvinlof heter jag där! :D 
 
Framöver nu väntar lite löshoppning för Bob och Trash. De var på löshoppning häromveckan också och som de gjorde det! Bob har utvecklats massor under vintern och Trash som fick följa med och visa upp sig för första gången gjorde det med den äran! Sååå fint han hoppade! 
 
 
 
(Vet inte om det går att se här men försökte ladda upp ett videoklipp från min instagram där ni kan se honom). Trash är ju alltså vår enda egna uppfödning som blir 2 år nu, e Bravour - Ronaldinho H. 
Chicca och Recycle rids hemma av syster men Doris har fått åka på utbildning till Julia Johansson och de ska tävlingsdebutera snart om allt går vägen! Så roligt att följa och Doris verkar utvecklas mycket :D 
 
Nu ska jag ut till stallet och kolla läget igen. Ha de toppen alla ni trogna följare som kikar in här :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON