Att utvecklas till en bra ryttare

Man säger ju hela tiden att om man ska bli en bra ryttare ska man rida så många hästar som möjligt, och även klara av att rida många olika hästar...
 
 
Det är i stort sett det jag känner att jag håller på att utvecklas till just nu!
Inte för att höja mig själv till skyarna, men bara detta året har jag ridit så oerhört många olika hästar! I och för sig har jag ridit väldigt många olika hästar hela mitt liv tack vare de ställen jag har haft hästen uppstallad på, men även genom praktik och sommarjobb i försäljningsstall samt mina vistelser på Irland. Men i år är det nog rekordmånga!
 
I alla fall, möjligheten att få tillbringa några veckor hos Erika Lickhammer i våras var väldigt givande, och feedbacken från henne gav mig verkligen mersmak på att satsa lite till!
 
Idag rider jag ca 8-10 olika hästar regelbundet, väldigt olika hästar... Ponnyer, hästar, yngre, äldre, oerfarna och mera erfarna... Och jag själv känner för var dag hur jag själv utvecklas, att jag lär mig nya saker hela tiden! Sån himla härlig känsla!
 
Jag är såklart väldigt tacksam för förtroendet jag får av hästägarna som låter mig hjälpa dom med deras hästar. Ni betyder väldigt mycket för mig i denna utvecklingen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON