Fina hästar!

Hästarna känns så himla fina just nu!
 
Tyvärr så har jag dock så svårt att hitta motivation denna årstiden till att öka träningen lite till, i och med att man inte har så mycket att träna inför...
Påminner mig själv varje dag med "det vi stärker nu har vi med oss till nästa vår", men det är inte så lätt alla dagar när man är trött, omotiverad och vädret är kasst...
 
Önskar att ridsporten var en mer "helårs-idrott" så man kunde tävla året om och planera hästarnas viloperioder mera efter när dom faktiskt behöver dom. Att inte bli så styrd av tävlingar, och framförallt vädret i detta land, utan istället kunna se mer till individen. Vad den behöver och när den behöver det...
 
 
 
Aja, lite tankar sådär bara men är glad över att de känns pigga och fräscha i alla fall. Blir mycket basic-arbete blandat med många olika gymnastik och styrke-övningar i hoppningen framöver i höst för att förbereda oss på bästa sätt inför vårens tävlingar!
 
Nu ska jag ut och trimma för idag. Alla mina hästar ska idag gå lite bomjobb på banan. Fokus ligger på lydnad och lösgjordhet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON