Tävlingsdag nummer 2

Då var andra dagen avklarad och jag fick min revansch!
 
Igår började vi bra. Hinder 1-5 gick fint men sen fick jag inte ut henne tillräckligt till en kombination och kom väldigt nära så rev både a och b-hindret, sedan hade vi ner hindret efter det också som stod på båge och därefter la jag en volt för att hinna hitta tillbaka till rytmen! Allt kommer väldigt fort och det finns inte mycket tid mellan hindren för att hitta "ny" och bättre rytm... Fortsatte felfritt efter det men slutade som sagt med 18 fel genom för dålig ridning in till en kombination, ett misstag kan kosta dyrt helt enkelt och jag har grämt mig rejält över detta...
 
 
Idag däremot var jag riktigt revansch-sugen då jag vet att vi kan SÅ mycket mer än vad gårdagens resultat visade. Chicca var fortfarande lite spänd på banan så fick rida rätt tufft men vi kom runt med en bra känsla och många fina språng!! Dock ett retligt nedslag på hinder nummer 2 som var banans lättaste hinder... Men men, jag är jäkligt nöjd ändå sett till en stor och svår bana och med det motståndet jag har. Jag lär mig jättemycket och samlar massor med mig massor med kunskap och erfarenheter!
 
 
 
Imorgon väntar en 125cm-klass och consulation och sedan blir det hemfärd. 

Kommentarer
Elin

Roligt att ni tog revansch andra klassen och hoppas att 125-klassen också gick bra! :)

2016-08-28 @ 15:02:20
URL: http://liveloveride.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON