19 april

God kväll på er!
Jag har precis kollat klart på dokumentären om Allan som släpptes i helgen. Alltså vilken häst det där!! ♥ och vilken hästkarl Peder är, jag känner igen mig så mycket i hans tänk och han är en stor inspiration för mig! Hela den där familjen är det på något sätt... önskar jag kunde lära mer av dom!!
 
 
För min egna del rullar det på fint! Tävlingen i helgen var med lite blandade resultat men det känns rätt okej ändå. Vi utvecklas åt rätt håll med alla hästar och på lång sikt är detta något vi bara ska passera och lära oss av. Några rundor att lägga på rutin-kontot helt enkelt så kommer det bättre resultat framöver. 
Jag försöker alltid tänka så efter en sämre tävlingsdag rent resultatmässigt, att diskutera om varför det som hände faktiskt hände och ta lärdom av det, och sedan sikta på det långsiktiga målet och planen man har på vägen dit. 
 
 
Nu till helgen väntar tävling för Chicca igen, den 3e helgen på rad men i helgen går hon bara en klass. Sedan ska vi utvärdera och se över alla klasser för att fortsätta lägga en plan för månaderna framöver. Vi håller också på att experimentera lite bett med henne då hon blivit väldigt stark i hoppningen, och det krävs bara mer och mer kontroll på allting desto högre hindrena blir. Är förväntansfull inför starten på söndag och sedan väntar mera dressyr och teknik-arbete för henne någon månad innan det är dags för henne att inta tävlingsbanan igen. 
 
 
Annars har min påsk varit helt fantastisk! Det var tävling på långfredagen och påskdagen som sagt, och påskafton spenderades hemma på mina föräldrars gård tillsammans med 12 vänner till oss. ♥ wow att få ha så fina människor som respekterar ens största intresse och på något sätt vill vara en del av det och stötta på sitt sätt! Jag känner mig lyckligt lottad, tack ni alla för en supertrevlig dag och morgon därpå!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON