Mycket tävlingar nu

God kväll på er!

Måndag och ny vecka. Förra veckan avslutades med tävling, och denna likaså, samt kommade 2 helger också. Kul :D igår var det Värnamo och framöver blir det Borås, Aneby och Eksjö innan det blir lugnt någon helg efter det. Mycket tävling och med sammanlagt 7 olika hästar som det ser ut just nu, så himla roligt!! (nej jag ångrar inte en dag att jag startade eget hehe, så himla kul med alla hästar!!!) :D
 
 
Jag och Konstantin igår innan start. Säsongsdebut för oss, här innan start i 105 och sedan blev det debut i 115. Bra dag med 3 felfria ritter och en med 4 fel!
 
 
Chicca känns väldigt fin nu igen. Vi hade en liten dipp någon vecka då vi behövde passera en "tröskel", som tur var hade jag prickat in en dressyrträning med henne under just denna period så träningen var minst sagt välkomnad och välbehövlig. Tack vare Ullas vägledning kom vi på banan igen och hon har efter det känts helt fantastisk! Imorgon väntar hoppträning med henne för Svante och sedan kommer hon tävla 3 helger på rad och jag hoppas på många bra språng och en bra känsla! 
 
Doris ska löshoppa igen på lördag och fram tills dess kommer hon ridas lite grann. Hon rids/arbetas just nu 3-4 gånger per vecka, ca 20-25 minuter. Har väl blivit kanske 6 ridpass nu sedan vintervilan och hon blir bara stadigare och stadigare! Så kommer hon ridas nu fram till ett eventuellt 3årstest men också till sommarvilan och bete väntar. 
 
Nu ska jag avsluta kvällen med att göra min nya favoritsyssla, fakturera ;) sedan väntar sängen för att ladda inför en ny dag på förskolan och alla härliga barn! Är ju lite brist på sömn idag efter nattens succé i Omaha som man bara var tvungen att följa, jag är helt förälskad i Mary Lou!!! Och Henke, vilken ryttare! Ja vilket team, de är helt outstandning! Så nu är ögonen lite trötta så jag tänkte komma i säng i tid ikväll. 
 
Vi hörs snart igen! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON