En häst ut och en häst in!

Hej på er!
 
Torsdag kväll och jag har hamnat i soffan efter en kväll i stallet som bland annat inneburit dressyrträning med Chicca. Hon börjar bli så himla fin :D även om vi har mycket kvar att jobba med så har vi kommit en bra bit på vägen, och framförallt hittat ett helt nytt utgångsläge inför varje ridpass. Galet härlig känska när man bara sitter och ler på hästen och den känns fantastisk! 
 
 
Vad som hänt sedan sist då, jag lovade ju er lite roliga nyheter förra gången och här kommer det: jag har köpt ny häst!! :D:D ponnyn är såld och flyttade ut en fredag, och dagen därpå flyttade en ny häst in! En 1,5åring e: Gisborne VDL - Cardento. Så glad för denna häst! Trash ville så gärna ha en kompis och jag är ju ganska svag för skimlar så då kunde jag inte låta bli hehe. 
 
 
Min lilla Bob!
 
 
Annars är det ganska lugnt för tillfället. Doris gör sitt sista ridpass för året nu i helgen, men däremot har Recycle börjat jobbas lite på lina efter en lång mamma-ledighet. Tanken är att sätta igång henne långsamt, men att till våren ha svar på funderingarna kring henne huruvida hon känns. Hon kommer jobbas ett tag på lina och uppsuttet skritt-arbete i skogen så får vi se vart det tar oss helt enkelt. 
 
 
Nu ska jag njuta av soff-hänget en stund till och ladda inför morgondagen då Markestad Ridsport har julklappskväll, kom dit vetja och snacka en stund och handla julklappar :D  ha de bäst!

Kommentarer
Vendela

men gud så söt!!!

2017-12-15 @ 21:12:44
URL: http://vendelaasplund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON